وبسایت شنبه: چیپس پرینگ از جمله برندهای مشهور مواد غذایی به شمار میرود که زیرمجموعهای از شرکت بزرگ پرکتل اند گمبل بوده و در سال ۱۹۶۸ در ایالات متحده آمریکا راهاندازی شده است. این برند معروف که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان عرضه میشود، در مزههای مختلفی وارد بازار شده و توجه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. اتخاذ روشهای بازاریابی خلاقانه، تولید محصولاتی که متناسب با ذائقه مشتریان هستند و کاربرد ابزارهای سنتی و مدرن بازاریابی از جمله راهکارهای مناسبی هستند که برند پرینگ در راستای حفظ و تثبت نام تجاری خود به کار میگیرد…
انتخاب شعارهای مناسب تبلیغاتی از جمله راهکارهایی به شمار میروند که اگر در روند درست و دقیقی قرار بگیرند، میتوانند در کنار یک نام تجاری به ماندگاری برسند، این امر خصوصا در رابطه با مواد خوراکی بیشتر اهمیت مییابد، به طوری که اگر برندی بتواند یک شعار تبلیغاتی مناسب را در آگهیهای چاپی، دیجیتال و تلویزیونی خود ارائه کند، شعار مذکور پس از مدتی جزئی از نام تجاری به شمار رفته و به طور ناخودآگاه در اذهان مخاطبان تکرار میشود.
شناخت مخاطب: انتخاب درست مزه
شناخت درست مخاطبان و آگاهی نسبت به نیازهای آنها میتواند در انتخاب راهکارهای بازاریابی و حتی نحوه تولید محصولات یک برند بسیار تأثیرگذار باشد. خصوصا در رابطه با برندی مانند پرینگ که با ذائقه غذایی مردم سروکار دارد، شناخت مخاطبان میتوان کمک زیادی به روند تولید این محصول داشته باشد. بر این اساس این گروه تولیدی، قبل از انتخاب طعمهای مختلف برای چیپسهای مشهور خود، مطالعه گستردهای روی جامعه مصرفکنندگان داشته و با توجه به تفاوتهای فرهنگی که در نهایت منجر به سلیقههای مختلف غذایی میشوند، طعمهای متفاوتی را برای چیپسهای خود انتخاب کرده است.
به طوری که امروزه برخی از مزههای این محصول، در کشورهای خاصی ارائه میشود، مثلا طعمهای تند و ادویههای در بریتانیا مصرفکنندگان بیشتری دارند. بر این اساس باید گفت شناخت مخاطبان و خصوصا آگاهی یافتن از سلیقه غذایی آنها برای برندهای خوراکی بسیاری حائز اهمیت بوده و برند پرینگ نیز از این امر غافل نبوده و برخی از محصولات خاص خود را برای نواحی خاصی تولید میکند که این امر در نهایت رضایت بیشتر مشتریان و وفاداری آنها را نسبت به برند مورد نظر در پی خواهد داشت.
راهاندازی کمپینهای چالشی در فضای مجازی
امروزه راهاندازی کمپینهای مختلف در رسانههای اجتماعی و فضای مجازی، یکی از روشهای معمول برای جلب توجه مخاطبان است و در این میان انتخاب یک هشتگ مناسب میتواند در راهاندازی کمپینها و شرکت دادن مخاطبان مختلف از مناطق مختلف جهان بسیار تأثیرگذار باشد، بر همین اساس نیز یکی از کمپینهایی که برند پرینگ در رسانههای اجتماعی راهاندازی کرده، کمپینی است با هشتگ#YouDontJustEatEm. شما فقط آن را نمیخورید!
به این معنا که مصرفکنندگان چیپس پرینگ تنها آن را نمیخورند، بلکه میتوانند استفادهای دیگری نیز از آن داشته باشند؛ در این کمپین از مخاطبان خواسته میشود نظرات خود را در ارتباط با کاربردهای غیرخوراکی این چیپس، به اشتراک بگذارند. مطمئنا کاربرد بستههای متنوع این محصول و یا حتی ساختن اشکال مختلف با این چیپس و …
از جمله ابتکاراتی است که توسط مخاطبان در این کمپین ارائه میشود. شرکت در چنین کمپینی در فضای مجازی برای بسیاری از کاربران شبکههای اجتماعی میسر بوده و حتی فعالیتی جذاب نیز به شمار میرود، چراکه تنها کافی است از ایدههای خلاقانه خود در رابطه با کاربرد این چیپس عکس گرفته و آن را ارسال کنند و در نهایت از مزایای رقابتی شرکت در این کمپین استفاده کنند. راهاندازی کمپینهای مختلف در رسانههای مجازی و انتخاب هشتگی که حس رقابت و چالش را در بین مخاطبان برانگیزد، میتواند یک راهکار عمده تبلیغاتی برای یک برند محسوب شود که در نهایت نام آن را در بین مخاطبان جهانی پررنگتر خواهد کرد.
تبلیغات با استراتژی بستهبندی
علاوه بر کیفیت مناسب چیپس پرینگ که رضایت مشتریان را در پی داشته است، یکی از نکات قابل توجه دیگری که در رابطه با این برند وجود دارد، بستهبندی خاص آن است، به طوری که خرید این محصول با خوردن آن تمام نمیشود و بستهبندی مناسب این محصول میتواند موارد مصرف دیگری نیز داشته باشد.
بر همین اساس نیز برخی از برنامههای تبلیغاتی این محصول با تأکید بر نوع بستهبندی آن شکل میگیرند، به عنوان مثال برخی از ویدئوهای تبلیغاتی برند پرینگ بیش از آنکه نشاندهنده طعم و مزه خاص این محصول باشند، بر نوع خاص بستهبندی آن تأکید دارند؛ بستههایی که میتوان آنها را زیر پا گذاشت و اشیایی که در دسترس نیستند را گرفت، یک مکان مناسب برای تکیه دادن گوشی و گرفتن فیلم و عکس، یک ابزار مناسب برای شمشیربازی و ….
این ویدئوها که با هشتگ معروف شما تنها آن را نمیخورید» هماهنگ هستند، با تأکید بر جنبه کاربردی بستهبندی این محصول، مزایای جالب توجه دیگری را به مخاطبان نشان میدهند که با خرید این محصول میتوانند از آنها بهرهمند شوند. خصوصا کاربردی که این بستهها در تفریح و سرگرمی مصرفکنندگان دارند، از جمله نکاتی است که در محتوای ویدئوهای مذکور به آنها اشاره میشود، به طوری که این احساس به مخاطب منتقل میشود که پرینگ تنها یک میانوعده غذایی نیست، بلکه میتواند یک سرگرمی مناسب در جمعهای دوستانه و خانوادگی نیز باشد.
همان طعمی که شما دوست دارید!
آنچه در برندهای مواد غذایی بسیار اهمیت دارد، طعم و مزه آنهاست، به طوری که در نهایت آنچه باعث انتخاب آنها توسط مصرفکنندگان میشود، کیفیت طعم و مزه است، بر همین اساس نیز یکی از ویژگیهای مهم برند پرینگ، به عنوان یک نام تجاری پرمخاطب در سطح جهان، تنوع طعم و مزههای آن است به طوری که این ویژگی به یکی از ابزارهای تبلیغاتی این برند نیز تبدیل شده است؛ مصرفکنندگان جهانی این برند با تعداد زیادی از مزههای متنوع روبهرو هستند و در نهایت میتوانند یکی از آنها را به عنوان مزه و طعم مورد علاقه خود انتخاب کنند.
بر این اساس میتواند گفت از جمله خصوصیات روند تولید پرینگ وجود مزههای متنوع است که هر یک میتوانند یک ابزار تبلیغاتی مجزا برای افراد مختلف باشند، به این معنا که هر مزه، قابلیت جذب یک مخاطب بالقوه و تبدیل آن به یک مصرفکننده بالفعل را دارد.
مطلب
لینک منبع و پست :صدای پرهیاهوی خردشدن چیپس زیر دندان
http://mofidestan.ir/%d8%b5%d8%af%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b1%d9%87%db%8c%d8%a7%d9%87%d9%88%db%8c-%d8%ae%d8%b1%d8%af%d8%b4%d8%af%d9%86-%da%86%db%8c%d9%be%d8%b3-%d8%b2%db%8c%d8%b1-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ یک ,برند ,مخاطبان ,پرینگ ,نیز ,چیپس ,آن را ,را در ,طوری که ,این محصول ,که در ,صدای پرهیاهوی خردشدن ,راهاندازی کمپینهای مختلف